tirsdag 3. mars 2009

Filmanmeldelse

En vi kjenner har en lillebror hvis bestevenn har sterke meninger om det meste. I tillegg er tassen tynn som få. Kred!

Ettersom vi er temmelig opptatte med å henge på men.style.com ga vi drittungen i oppgave å anmelde en film vi, naturlig nok, har hatt store forhåpninger til. The Thin Red Line.

Filmens omslag bærer et mildt militært preg, men vi hadde et håp om at det ville være mulig å spore en rød tråd av tynnhet et sted i historien, jfr tittelen. Skal vi tro gutten var optimismen forgjeves.

Vi fikk anmeldelsen muntlig, mailet som podcast, men gir her våre lesere en skriftlig utgave i sitats form (vi beklager språket):

"Faen ass, gutta, hvorfor i helvete ba dere meg se denne dritten her a? Det var zero tits, zero clits og det nærmeste man kom en årntli gunner var faen meg en sånn klein liten wannabe ak47 eller noe. Veit den er gammal ass, men hadde foretrukket Commando any day ass! Der er det ihvertfall piggsveis og kabriolet, om dere skjønner. Men hvorfor i helvetet ba dere meg legge vekt på tynnhet og den røde tråden med en linje? Er dere gay eller noe? Storebroren til bestekameraten min sier at dere like gjerne kunne vært det, så jævla tynne og moteopptatte som dere er. Men uansett, filmen handlet om noen gamliser, sikkert minst 22, som er i krigen og, uuh, de syns ikke det er noe fett å være der. No shit, liksom, det skal ikke være fett å krige da. Med mindre det er medal of honour da, på PS3, ikke Xbox, den bråker så jævlig, da r krig faen så kult. Bang bang, you are fucking dead! Uansett, filmen stinka big time, jeg skjønte ikke navnet på den, ingen som sa noe om en tynn rød linje i hvert fall, og det var ikke noe biljakt eller atombomber eller babes. Neste gang dere vil ha noen til å anmelde film for den lame drittbloggen deres kan dere spørre noen andre. Terningkast 2 pga kul flammescene."