onsdag 17. mars 2010

Gjesteinnlegg: skeive bekjennelser


Vi har en venn som er litt kjent. Det vil si, i Oslos Five Percent Community er han rene superstjernen. Han er både filmguru, gladgutt og kabarépike. Naturligvis elsker han tynne menn, dog på en annen måte enn oss. Vår venn er homofil. Og han foretrekker å holdes anonym i denne sammenheng. La oss derfor kalle ham Draab.

Tynne gutter. Tynne menn. Det finnes knapt noe lekrere og mer attraktivt enn en hengslete, benete og senete mannskropp. Kall det gjerne “skrott” – det bryr meg ikke. Det tenner meg. Kanskje fordi jeg i forhold til disse nærmest anorektiske lekkerbiskener blir redusert til en tjukkas og dermed blir dratt til dem med en magnetisk kraft.

Min beundring for tynne gutter startet med Iggy Pop. Deilig eks-narkomane Iggy. Nå er han vel og merke litt vel muskuløs, men han har nå alltid vært idealet. Ikke det at jeg noensinne har vært i nærheten av selv å inneha en slik kropp, men det skal innrømmes at jeg seriøst har vurdert heroin for å bli kvitt alt av underhudsfett for å tilnærme meg Iggys perfekte fysikk. Men noe har stoppet meg. Det kan være det at vekttapet kommer hånd i hånd med sløvhet, kneknekk og høye tannlegeregninger. Selv er jeg velsignet med tynne ben og en ikke fullt så tynn overkropp, så jeg har slått meg til ro med det faktum at jeg forblir en nesegrus beundrer av tynne gutter.

Og menn. Men jeg må bruke ordet ”gutt”, dog uten at jeg setter meg selv i pedofilibåsen. For faktum er at tynne gutter har sin peak rundt 25. Er de under 20 blir det straks mer problematisk da de ennå ikke er kvitt den velkjente lukten av baby. Ved 25-års alder er de ferdig utvokst, de har kommet nærmere gruppering “mann” og stoffskiftet har ennå ikke endret seg, så de har mange gode år igjen som tynne, deilige vrak.

Skjønt “vrak” er kanskje feil å si. Selv om mørke ringer under øynene som følge av fornuftig underernæring ikke akkurat virker avskrekkende på meg, så liker jeg stort sett at de ser friske ut. Motebladene formelig bugner av tynne mannlig modeller for tiden, så en stor kake av matbudsjettet har blitt lagt igjen hos Narvesen. Synet av en halvnaken, muskelløs gutt med utstikkende krageben, innsunkne kinn og hofter som lett glir inn i str. 28 jeans er vel verdt å leve på suppe for.

Jeg har datet en fair share av disse guttene. Av en eller annen grunn virker jeg som fluepapir på dem, og jeg klager overhodet ikke. I motsetning til vanlige tukkaser, er det flere fordeler ved å date tynne gutter. Sånn rent bortsett fra å se bra, krever de så lite. De har også et veldig fint forhold til mat og er billige å date ettersom de ikke spiser noe videre. Det blir som å mate endene i parken – de er storfornøyde om du kaster til dem en smule her og en smule der. Ytterst takknemlige småjævler.

En annen ting er sexen, som ikke kan bli bedre: Å hoppe til køys med en flis av en mann kan være problematisk når det kommer til å få av ham de trange klærne, men når du først er over den kneika, er det full fest. Gutten kan jo spinnes rundt på en femtiøring, han er lett som en fjær og kan dermed ri deg som om morgendagen aldri vil komme – og er han ikke kjapp nok i hoftepartiet er det bare å ta grep rundt hoftene hans (det holder som oftest med én hånd) og bruke ham som et billig runkeinstrument. Som en sprell levende sjømannsbrud.

For en tid tilbake var jeg så heldig å få jobbe med modell og musiker Josh Beech. 24 år (lukter ikke baby), tatovert, piercet og hot as fiery hell. Det at han i høyeste grad er seksuelt udefinerbar gjorde det svært vanskelig å få noe som helst arbeidsrelatert unnagjort. Josh Beech er uten sidestykke min livsflamme, min besettelse, min imaginære elsker. Stalk ham på Facebook, Twitter, Tumblr, MySpace og se hva jeg snakker om.

Bare husk at han er min.

Er ikke Draab kul? Vi synes det. Hva synes dere? Bør han beholdes eller skylles ut som klystér? Send oss en epost med dom og begrunnelse. Alle innsendere er med i trekningen av Shortbus på DVD.

7 kommentarer:

  1. Jeeez. Beeech.
    Er han virkelig tynn nok?
    http://farm4.static.flickr.com/3268/2743403623_ea6ec271dc.jpg

    SvarSlett
  2. jeg synes innlegget var bra! han bør absolutt skrive igjen.

    SvarSlett
  3. Enig med Louise! Det første som slår meg ved denne karen er at han tenker en del mer enn det mange gjør.

    Forresten gledet det meg å se at dere var kåret til Norges beste blogg! Gratulerer så mye. Det feirer vi med en mail. ;)

    SvarSlett
  4. Drrab for president!!

    SvarSlett
  5. HÆ?? er pål bang hansen HOMO??

    SvarSlett
  6. Jeg tror jeg vet hvem denne "Draab" er... tror til og med jeg hatt en slags tilfeldig, (kalori)lett følelsemessig relasjon til denne dagdrømmer av en mann. Og, mine venner, det er med god grunn han foretrekker anonymitet på Tynn & Trendy; JEEEZus... Denne mannen er jo BÅDE middelalders OG lubben!!! Nærmest skandale at dere tillater slike individer å infiltrere Norges eneste skikkelige moteblogg! Nei, la en som virkelig kan mote og trend (for oss tynne, vakre & velykkete) få ordet. Jeg tenker selvfølgelig på Kjell Nordström, tidligere kjent som Baron von Bulldog. Det er en mote ekspert med tyngde. Han er den eneste designer som offentlig har fortalt at han nekter å kle opp tykke, middelaldrende skruller. DET står det respekt av!

    SvarSlett