torsdag 18. mars 2010

Gjestepoesi: Tyngden du Trenger



Det sies at det er fra fulle folk og barn man får høre det. Derfor er vi lydhøre når reflekterte poesispirer på femten skriver t&t-dikt etter skoletid. Vel bekomme.

Du forteller meg

Jeg er lett som en fjør

Men jeg ser tydelig

At vekten min

Presser deg ned

Du lurer ikke meg


Kanskje jeg er

Tyngden du trenger

Når du har vært

En uke på fjellet

Uten meg

Til å fylle dine tomrom.

Finkultur går ikke hånd i hånd med demokrati så vi spør ikke om Thea bør beholdes. Imidlertid oppfordrer vi våre lesere om å sjekke ut bloggen hennes.

7 kommentarer:

  1. flott det her ass, men skrive dere ikke selv lengre? for utsulta?

    SvarSlett
  2. kjempefint dikt - du er flink! :)

    SvarSlett
  3. Anonym; sult skaper kreativitet. Snakker av erfaring!

    SvarSlett
  4. Igjen ass, hva med et t&t-innlegg av den skikkelige sorten snart? tørke?

    SvarSlett