tirsdag 23. mars 2010

Tynn Innsikt II revidert


Tynn innsikt (I) viste oss forholdet mellom de to aksene, tynn og trendy. Forholdet var linært, og viste at en økning i tynn gir en tilsvarende økning i trendiness. På samme måte vil en økning i inntak av kaloriholding føde, hence en nedgang i tynnhet, gi en tilsvarende stor nedgang i graden av trendiness. Gud forby.


Tynn Innsikt (II) viser oss et fenomen hvor man oppnår tynnhet i annen potens, illustrert eksponentielt gjennom linjen x². Rent matematisk øker altså den deriverte jo tynnere du er. Respekt. Konkret vil dette si, at dersom man klarer å ta tynnheten til et nytt nivå - helt til annen potens, så vil man oppleve å raskere oppnå høyere grad av trendy per økning i tynnhet. For å oppnå tynn i annen potens er det er ikke lenger trendy nok å bare være tynn.


Det presiseres, kanskje noe unødvendig, at illustrasjonen viser at det kreves at man må ligge på den positive siden av tynnhetsaksen for å kunne oppnå utslag på trendyaksen. Grafen viser altså at man ikke kan være feit og trendy på en og samme tid. De er matematisk gjensidig utelukkende.


Grafen viser uhyggelig nok at det finnes individer der ute som evner å oppnå en ødeleggende høy grad av folkelighet, til tross for at de kun er ”middelmådig” feite. Gud forby.

13 kommentarer:

  1. Too complicated. I'm dizzy

    SvarSlett
  2. Da er du trolig ikke egnet.

    SvarSlett
  3. http://houseof3d.com/pete/applets/graph/index.html


    Laget en graf her, men for komplisert for blogspot å embedde.

    SvarSlett
  4. Smart kan da umulig gå under verken feit eller tynn. Jeg har aldri vært noe matematisk geni, men psykologien i dette bildet forteller meg at T&T vandrer den gyldne middelvei.Tar jeg feil? Gud forby...

    Og apropos psykologi, eller nærmere bestemt motsetninger, hvis det er meningen her... Folkelig er da en motsetning av Trendy, eller som vi sier Egoistisk? I og med tynn/tykk. Jeg bare lurer, forklar meg genistreken deres, da.

    SvarSlett
  5. Thea: Grafen viser kun forholdet mellom fenomenet tynn og fenomenet trendy. Den sier ingenting om hvilken av de gyldne veiene T&T vandrer.

    Mener du at Egoistisk=Trendy? Det vil jeg tro i så fall gir helt nye perspektiver til T&Ts filosofi, og gjerne noe jeg diskuterer videre. Det vil i så tilfelle si at egositisk er det motsatte av folkelig?

    SvarSlett
  6. Thea, Even, dere er begge inne på viktige poenger. Vi skal ha vann-er-min-venn-fest i en leilighet i Gamlebyen i kveld. Lover å vie dette noen minutter.

    SvarSlett
  7. Endre:, jeg satte det veldig på spissen, var bare intressert i nettopp dette, høre hva andre mener om saken. Ting jeg selv lurer på setter jeg ofte spørsmålstegn ved, for å høre om psykologien bak dette.

    Jeg ser ganske tydelig at tynn og feit er to motsetninger, så hvis det var meningen, vil jeg kanskje si at om man skal sette Trendy= Egoistisk, hvis man ser på trendy som en motsetning av folkelig

    SvarSlett
  8. Thea: Bra du er en undrer og stiller spørsmåltegn ved ting du lurer på:).

    Jeg er ikke enig i at trendy=egoistisk. Se på John Lennon. Tynn, ergo trendy, som få - men definitivt ikke egoistisk. Mannen skapte jo en bevegelse med fokus på nestekjærlighet og omsorg for andre. Se på Leif Juster. Sannsynligvis den tynneste og mest trendy mannen Norge har sett til nå. Mannen levde av å spre glede til andre. Den bloggen her burde egentlig hatt et eget innlegg som hyllet denne knoklete mannen.

    På den andre siden: Dersom du mener at egoistisk=trendy, er da uegoistisk=folkelig? Du påpeker selv i innlegget med Hitlersitatet at Hitler hadde pondus. Han må jo kunne sies å (i hvert fall i kraft av sin stilling) ha vært relativt folkelig, men uegoistisk vil vel være å strekke det noe langt. Jeg kunne også ramset opp hele medlemsregisteret til FrP. Folkelige, men uegoistiske? Neppe.

    Oppsummert da: Jeg ser bare ikke linken mellom Trendy og Egoistisk. At noen er det, ja. Men en sammenheng som kan forklares matematisk, tvilsomt.

    SvarSlett
  9. Endre, du er syk og trenger hjelp...

    SvarSlett
  10. Oh - må bare si at jeg synes det er så utrolig digg å se at mennesker som dere virkelig viser hvor fantastisk livet er som perfekt : )
    Også blir mennesker så fantastisk glad i andre som går rundt i en rosa sky - og hele tiden tror de eier alt av personlige verdier :)

    Dog - ikke fullt så ironisk mener jeg helt ærlig - at det er skikkelig SKIKKELIG digg å ikke se ut som en over-knoklete, anorektisk, kreftpasient som ikke har fått i seg næring de siste årene : )

    SvarSlett
  11. Dere er gjenstand for en debatt med p.t. 160 innlegg på gaysir.no... ser ut som om bloggen deres splitter den skeive delen av Norges befolkning.

    http://www.gaysir.no/forum/index.cfm?sbm=6&forumid=13&traadid=2337742&side=8&start=106

    SvarSlett