fredag 19. november 2010

Nekrolog: D2 2007 - 2010



Så var det ubønnhørlig slutt. Etter drøye tre år med en innbilt trendsetterposisjon i pottitlandet, har dagens utgave av Dagens Næringslivs livsstilsbilag D2 rett og slett tatt et høylytt og svært offentlig selvmord.

Greit nok, vi har kunnet leve med ukentlige fotoreportasjer fra amerikanske forsteder, uendelige forsøk på kategorisering av mote (ooo - jeg digger trynet ditt, det er så emo-preppy, lissom) og ViMenn-plukksiden Utvalgt (forrige ukes innslag om bergogberg et hederlig unntak, så klart).

Men i dag presterer blekka å balansere hele sin tynne (and I use the term loosely) kredibilitetsfasade på surdeigstrenden hos naboen i øst. Den våkne leser av T&T vil huske at vi både omtalte, harsellerte - samt gikk i en vedvarende polemikk - med svensken Martin Johansson, også kjent som surdeigsblogger Pain de Martin, den 11. mars i år. Vi omtalte for øvrig da surdeigssvensken som millenniets største rasshøl.

Vel 8 måneder senere presterer D2 å hevde at surdeigen er "blitt den nye svenske vekkelsesbevegelsen".

Vi gjentar vårt mantra: D2 er stedet trender kommer for å dø - og lyser fred over D2s minne.

Redaksjonen

10 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHA! Jævlig bra:)

    SvarSlett
  2. Det eneste positive med D2 er at det fremkaller brekninger

    SvarSlett
  3. Analyseavdelingen analyserer og anbefaler å:
    Selge/shorte også følgende aksjer/produkter siden de er omtalt i D2:

    Acne
    Sykkelhjelmer
    Store hvite hus
    Stygge briller
    Leicaer
    Geeky klokker
    Breitlingklokker
    "ukjente" fotografer
    Kantige bilmodeller
    Kveite
    Søstra til Tore og Steinar
    Alternativ gründervirksomhet
    Venezia
    Lanvin & HM
    Citroën SM


    Siden de er omtalt som døde spår vi i analyseavdelingen fortsatt jevn vekst for hipstere. Kjøp.

    SvarSlett
  4. Tynn og trendy revival!

    SvarSlett
  5. D2, litt som NHH. takk, t&t!

    SvarSlett
  6. Men herregud. Det där gamla inlägget ni hänvisar till är ju en uppvisning i norska missuppfattningar! Men det kanske är svårt att hålla isär, namnen Martin och Mattias är ju extremt lika, börjar ju på samma bokstäver och allt.

    SvarSlett
  7. Martin, Mathias - it's all the same to me...

    SvarSlett
  8. Yo, Det är ju inte i närheten av att vara likt. Fattar ni inte att detta inte är kul längre?!? Vi är väldigt många som håller på med surdeg i Sverige som inte tycker er harselering och regelrätta mobbing av oss inte är så himla kul. Att vår kära trend äntligen har kommit till Norge borde ni bara vara glada för. Men ni gillar kanske mest vitt bröd och bacon och sånt...!

    Nu är jag förbannad. Passa er.

    SvarSlett
  9. surdeigsvenske go home

    SvarSlett